CogniKit susține ambele tipuri de intervenție:
- Prevenție;
- Terapie/consiliere.
Programele pot fi implementate de către:
- Psiholog – atât programe de prevenție cât și programe de terapie/consiliere;
- Consilier școlar – programe de prevenție și programe de consiliere;
- Cadru didactic – programe de prevenție, activități la clasă.
Programele pot fi implementate la nivelul:
- Întregii clase de elevi;
- Unor grupuri mici și relativ omogene din perspectiva caracteristicilor și nevoilor;
- Individual.
Activitățile de intervenție și alte măsuri de sprijin pot fi livrate către copil/adolescent în format:
- Online;
- Față în față, în cabinet (copilul parcurge alături de psiholog/consilier activitățile);
- Hibrid – atât online cât și față în față, în funcție de decizia specialistului.
Programele de prevenție/intervenție din CogniKit sunt:
- validate prin rezultate ale cercetărilor și bune practici;
- personalizabile – specialistul poate selecta/deselecta activități dintr-o listă predefinită, în funcție de particularitățile persoanei/grupului;
- monitorizate – au asociate instrumente potrivite pentru urmărirea eficienței programului de prevenție sau intervenție;
- multifocale – prin intermediul platformei se pot implica în procesul de intervenție, în diferite forme, mai mulți agenți ai schimbării relevanți pentru copil (părinți sau cadre didactice);
- finalizate cu un Raport de intervenție care cuprinde detalii asupra programului și activităților parcurse.
Programe de intervenție deja FINALIZATE:
Programul de dezvoltare a competențelor preșcolarilor în vederea pregătirii pentru școală
Programul de dezvoltare a competențelor socio-emoționale ale adolescenților
Cele două programe deja finalizate sunt dezvoltate pentru a fi implementate de psiholog sau consilierul școlar, la nivel individual.